Kaladėlės

Kaladėlės

Vaikai, žaidžiantys su kaladėlėmis, turi geresnius matematinius ir kognityvinius (lankstus mąstymas ir visų smegenų sričių įdarbinimas) gebėjimus.[1]⠀

Kokias sritis lavina žaidimas kaladėlėmis?⠀

Erdvinis mąstymas - statydami kaladėles, vaikai turi progą savo žodyną papildyti tokiais žodžiais kaip: “po”, “už”, “tarp”, “ant” ir “į”.

Matematikos pagrindai - geometrija, skaičiavimas, algebra, ilgio/pločio/aukščio matavimas.

Akių-rankų koordinacija - aukšto bokšto statymas yra puiki proga lavinti koncentraciją, smulkiąją ir stambiąją motoriką bei koordinaciją. Per nesėkmes ir sugriuvusius statinius vaikas mokosi, kur reikia padėti kaladėlę ir kaip padaryti, kad “rankos klausytų”.⠀

Komandinio darbo įgūdžiai - kai vaikas jau geba žaisti socialiai, tai puikus būdas mokytis, kaip reikia komunikuoti, tartis su draugais ir reikšti savo mintis.⠀

Vaizduotė - vieną dieną tai gali būti bokštas, kitą - automobilių garažas. Kaladėlės yra universalus žaislas, išlaisvinantis vaiko kūrybą. Tuo pačiu, jos prisitaiko prie vaiko amžiaus ir įgūdžių - iš tų pačių kaladėlių dvimetis gali sukurti paprastą bokštelį, o tuo tarpu penkiametis nustebins sudėtingesniais architektūriniais kūriniais.⠀

❗️Žaidime su kaladėlėmis visa esmė slypi ne galutiniame rezultate, bet pačiame procese! ⠀


[1] Schmitt, Sara A., et al. "Using block play to enhance preschool children’s mathematics and executive functioning: A randomized controlled trial." Early Childhood Research Quarterly 44 (2018): 181-191.⠀