Mokslo pažanga ir technologijos įsuko pasaulį į greitus, bet tuo pačiu ir didelius pokyčius. Prie šių turi taikytis ir žmonės, keisdami senus įpročius, mokydamiesi naujų gebėjimų.
Tam reikalingas tarpdisciplininiai gebėjimai. Ugdymo specialistai, suprasdami to svarbą, išvystė STEAM ugdymo metodiką, kurioje susijungia įvairios mokslinės sritys.
Kas yra STEAM?
S - science (gamtos mokslas); T - technology (technologijos), E - engineering (inžinerija), A - art (menai), M - math (matematika).
STEAM metodikos privalumai:
- lavina problemų sprendimo ir kūrybinius įgūdžius. Mokoma, kad svarbiausia sprendžiant problemas yra tyrinėjimas, kritinis mąstymas ir mokymosi procesas ir tuo pačiu metu, skatinama pažvelgti kūrybiškai.
- skatina išbandyti naujus dalykus. Daugumoje STEAM programų reikia priimti rizikingus sprendimus ar eksperimentuoti, o šie drąsina išbandyti naujus dalykus. Tokiu būdu ne užsidaroma su baimėmimis, o paliekama laisvė bandyti ir atrasti naujus savo pomėgius, talentus.
- moko dirbti grupėse, kooperuotis, lavina vadovavimo įgūdžius. Tokie bendri problemų sprendimai padeda pasiruošti ateičiai, darbui komandoje. Vaikas jau būna įgijęs patirties, kaip reikia bendradarbiauti, vadovauti komandai ir kartu pasiekti geresnių rezultatų.
- skatina pritaikyti žinias. STEAM ne tik apie “kas”, bet ir apie “kodėl”. Vaikai skatinami pritaikyti visas savo turimas žinias problemų sprendimui.
Connetix konstruktorius ir STEAM
Žaisdami su Connetix jūsų vaikai turės progą susipažinti su STEAM pagrindais. Turės progą išbandyti mokymąsi per žaidimą ir apjungti kelių disciplinų žinias.
Taigi, ką Connetix konstruktoriai turi bendro su STEAM:
-konstruktoriaus detalės gali būti panaudotos skirtingai kiekvieną kartą. Kūrybiškumas bus labai svarbus ateityje;
- vaikai turi progą išlaisvinti savo kūrybiškumą ir statyti bet kokius statinius, bet tuo pačiu, statydami susipažįsta su magneto veikimo principais, gravitacija, geometrinėmis figūromis ir t.t.;
- Magnetinė jėga. Connetix suteikia galimybę patyrinėti, kaip veikia magnetas, kas yra priešingi poliai;
- Gali susipažinti tiek su 2D figūromis, tiek ir su 3D. Gali sujungti, eksperimentuoti ir sužinoti, kaip gaunamos tam tikros 3D figūros;
- iš figūrų gaunami raštai, simetrija. Connetix konstruktorius puikiai tinka mandalų kūrimui;
- pasitelkę konstruktoriaus detales ir saulę, vaikai gali stebėti atspindžius, šešėlius ir tyrinėti spalvas;
- susipažinti su balansu, svorių skirtumais ir stabilumu. Žaisdami su Connetix konstruktoriais, vaikai tai darbo beveik nuolat. Tam, kad pilis ar bokštas iškiltų aukštai, jie turi eksperimentuoti su svoriais, numatyti pasekmes į priekį arba uždėjus netinkamą detalę, iš arti susipažinti su gravitacija ir svoriais;
- darbas grupėse. Puiki komandinė treniruotė, kai visi vaikai susigalvoja bendrą tikslą;
- problemų sprendimo įgūdžiai. Statydami vaikai turi nuolat priimti sprendimus, nesvarbu, jie žaidžia vieni ar su draugais. Konstravimas paremtas problemų sprendimu.
Už nuotraukas ir įamžintas žaidimo akimirkas dėkoju Austėjai iš Life takes two (Instagram @lifetakestwo).